Czas trwania pozycjonowania

Ile trwa pozycjonowanie? Za jaki czas można się spodziewać oczekiwanych efektów? Czy klienci zaczną napływać w tej samej chwili czy to chwilę potrwa? I w końcu: dlaczego tak długo? Z tymi pytaniami o czas i termin, w którym pozycjonowanie i usługi SEO świadczone na rzecz danej strony (albo stron) www zaczną działać, to w większości padające pytania od nabywców. Nic w tym zadziwiającego – klient płaci, więc oczekuje efektów jak najszybciej. Niestety zdarzają się także takie chłopcy i dziewczęta, które nie potrafią zrozumieć, że SEO to branża złożona, a wszelki pośpiech jest tu nie tylko niewskazany, niemniej jednak nawet niebezpieczny. Szczególnie przedsiębiorcy starszej daty wykazują ogromne zniecierpliwienie, gdy po tygodniu czy dwóch od podpisania umowy na pozycjonowanie i ile za pozycjonowanie nie widzą żadnych efektów, a „u kolegi” już dawno zostały. Czas pozycjonowania i moment pierwszych pozytywnych efektów jest bowiem różny w zależności od paru czynników – fraz kluczowych, optymalizacji witryny, jej zawartości, linków prowadzących do strony jak i linków zaindeksowanych przez Google. Nie bez przyczyny jest także ich jakość i wartość, a niektórzy pozycjonerzy twierdzą też, że wpływ na szybkość pozycjonowania i otrzymywane efekty ma także tematyczność linków przychodzących. Nie ulega jednak wątpliwości fakt, że chłopcy i dziewczęta decydujące się na pozycjonowanie i usługi SEO powinny się głównie uzbroić w cierpliwość. To nie jest bowiem proces bardzo podobny do zakupu w sklepie – gdzie towar albo usługę wykonuje się od ręki. W tym wypadku czekanie na efekty może wynosić zarówno jeden dzień, jeden tydzień, jeden miesiąc jak również pół roku…

Post Navigation