Kiedy w gronie pozycjonerów na nowo rośnie dyskusja o tym, czy właśnie rynek SEO raczej upada czy także się wznosi, na świeczniku pojawia się kolejny problem związany z sensem egzystencji tak zwanych internetowych sklepów SEO. To rozwiązania przyniesione do Polski z Zachodu, które stwarza, że pozycjonowanie i usługi SEO stają się znacznie prostszymi, łatwiejszymi w realizacji i bardziej wyrachowanymi procesami. O racji bytu takich sklepów w dużej mierze decyduje z całkowitą czyli stu procentową pewnością zainteresowanie ze strony klientów, które w przypadku polskiego rynku jest w całości spore. To jednakże z kolei oznacza, że powstaje coraz więcej sklepów tego typu i to niestety coraz w ogromnej liczbie przypadków kompletnie nieprzygotowanych do tego, ażeby wejść na rynek. W starciu z gigantami, działającymi tu już od wielu miesięcy, takie małe projekty nie posiadają żadnych szans, prawdopodobnie że zaoferują pozycjonowanie i usługi SEO stojące na wysokim poziomie i jednocześnie będące w relatywnie niskiej, konkurencyjnej cenie. Spora większość pozycjonerów jednak dosłownie i wtedy bardzo ostrożnie podchodzi do takich świeżaków, stawiając raczej na własne doświadczenie i własne zasoby niż na pozycjonowanie i zaplecze pochodzące od zewnętrznego wykonawcy. Ma to swoje usprawiedliwienie w coraz większej łapance Google, które stawia ogromnie wysokie wymagania dotyczące jakości samej strony oraz prowadzących do niej linków. Pozycjonerzy boją się ryzykować i nabywać linki, piramidy linków czy wpisy w osobistych bazach od nieznanych sobie osób – chyba że mają swój jeden, sprawdzony i profesjonalny SEO sklep.