W jaki sposób Klienci podejmują decyzję dotyczącą zakupu dowolnego produktu?

W jaki sposób Klient podejmuje decyzję odnośnie zakupu proponowanego produktu?

To, w jaki sposób przez klienta jest podejmowana decyzja o zakupie, uzależniony jest od dużej ilości czynników. Głównie zależy to od tego, czy decyzja o zakupie dotyczy produktu rutynowego czy także produktu problemowego.

Produkty rutynowe to w wielu wypadkach produkty o przystępnej cenie. Tyczy się to głównie żywności , a ponadto środków czystości czy również prasy. W przypadku takich towarów użytkownicy w wielu wypadkach bardzo dobrze znają daną klasę towarów, jego odmianę , a dodatkowo dostępne na rynku marki. W większości jest przywiązany do pewnych marek, z których korzysta od lat. Ponieważ cena takich towarów jest w bardzo wielu sytuacjach niska, klient nie traci w trakcie zakupów zbyt wiele czasu na namyślanie się i porównywanie z innymi produktami.

Przeciwnie jednak sytuacja wygląda w sytuacji towarów problemowych. Są to w większości wypadków produkty kupowane sporadycznie, których cena jest dość wysoka. Ma możliwość to być zakup samochodu, wybór określonych usług turystycznych czy ubezpieczeniowych. W procesie podejmowania wyborów przez konsumenta można wyróżnić wiele etapów. Dotyczy to szczególnie zakupów problemowych. W przypadku produktów rutynowych proces podejmowania decyzji nabywczej jest znacznie bardziej uproszczony. żeby ze znakomitym skutkiem sprowadzić kampanie marketingowe, warto przyjrzeć się zachowaniom nabywców, które poprzedzają zakup produktu oraz te, które posiadają miejsce już po dokonaniu zakupu. Trzeba tu zwrócić uwagę na następujące zachowania:
-identyfikacja, czyli uświadomienie potrzeby,
-gromadzenie treści , a oprócz tego ocena sposobów zaspokojenia potrzeby,
-wybór sposobu zaspokojenia potrzeby,
-decyzja o zakupie i zakup,
-zachowania konsumenta po zakupie.

Post Navigation