Naturalne linkowanie (stron|strony|portalu|witryny} – porządek w Internecie czy zbędna strata energii?

Pozycjonowanie zwane jest całkiem inaczej optymalizacją. Dotyczy to na przykład. wyszukiwarek internetowych, a zadaniem pozycjonowania jest osiągnięcie przez dany serwis internetowy jak najwyższej pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarek internetowych dla konkretnych słów i wyrazów głównych. Optymalizacja to element szeroko pojętego marketingu internetowego i bazuje na znanych elementach funkcjonowania algorytmu wyszukiwarek, ciągłym poznawaniu nowych wzorów, i te algorytmy biorą pod uwagę przy rangowaniu strony , a ponadto na weryfikowaniu stron już istniejących.
Funkcjonowania pozycjonowania w dużej mierze są niewidoczne dla przeciętnego użytkownika strony, natomiast mają one dość duży wpływ na jej indeksowanie i klasyfikacje w wyszukiwarkach – naturalne linkowanie, na przykład:
1. Dostosowanie strony internetowej do norm W3C,
2. Oddzielenie warstwy logicznej struktury dokumentu od warstwy jego prezentacji, co poprawa i przyspiesza czasu ładowania strony,
3. Rozwiązywanie powielonej treści, np. poprzez wskazanie wersji preferowanej za pomocą konwertowania kanonicznego z poziomu skryptu HTML lub nagłówku HTTP dokumentu, a w wypadku zawartości błędnie powielonej wykonując oczywiste przekserowania i wykorzystanie przyjaznych adresów,
4. Umożliwia głębokie linkowanie w wypadku animacji Flash , a dodatkowo zapewnia alternatywną wersję dla przeglądarek bez wsparcia dla wspomnianej technice (w tym robotów wyszukiwarek internetowych).
Pozycjonowanie strony jest procesem pozyskiwania odnośników z serwisów zewnętrznych, które są jednym z czynników wpływających na pozycje w wynikach odszukiwania, które w czasie użytkowania są dla nas bardzo istotne.

Post Navigation